MUCC

Härligt att ha hittat ett japanskt band som jag verkligen gillar skarpt. Det är sällan det händer för mig, men MUCC har verkligen kedjat fast sin musik vid mina öron och mitt hjärta. Deras album "6"  är än så länge en personlig favorit, och låtar som "Akai sora", "Hari bo te no otona" och "Kamo no hoshi" har verkligen satt sina spår i min musikaliska del av hjärnan. När man hör på låtar då man inte riktigt förstår vad de sjunger bli man också mer mottaglig för själva melodin, hur den går, och man lyssnar även lite extra på själva sångaren. Tack vare detta har jag upptäckt vilken härlig sångröst  bandets sångare Tatsurou har. Riktigt klar vid vissa tillfällen, men ibland, när han pressar den mot sin spets, blir den sådär härligt hes och spröd. Mer känsloladdad. 
Ja, detta band känner jag kommer hänga med mig ett tag. Med deras otroligt melodiska låtar kommer deras musik sjunga ut ur mina högtalare och mina hörlurar. De kommer få mig att tänka på tiden som är nu, då mitt liv är som bäst. 


 




C O M M E N T S .

Mucc har skit bra musik, har varit ett fan i några år nu. . man blir helt enkelt inte less på dom :). . fin blogg!




NAME:
Kom ihåg mig?

E-MAIL: (publiceras ej)

BLOG:

COMMENT:



Trackback