Naira Rakosi

Livet tog en sådan vändning när Naira Rakosi tog livet av sig. Alla påverkades av det. Det fruktansvärda som hände. Men hur skulle hon kunnat veta att hennes självmord skulle komma att orsaka en sådan olycka? Om hon hade anat vad som skulle hända innan hon hoppade från bron som ligger alldeles vid de grå högusen kanske hon hade stannat upp lite vid det avgörande klivet. Kanske hade hon inte hoppat alls. I vilket fall hade det varit det bästa. Det bästa för oss alla. Men nu var det faktiskt så att Naira Rakosi tog livet av sig, den där tisdagen i februari för ungefär ett halvår sen.
     Nairas pappa Antal kommer inte från Sverige, vilket var anledningen till att hon hade så konstigt efternamn. Han flyttade till Sverige då hans älskarinna lämnade honom med dottern de fått tillsammans. Alla kallar henne för "Lady Hungary" av den anledningen att pappan kommer just ifrån Ungern, och att ingen egentligen känner till hennes riktiga namn. Inte ens Naira visste det, trots att Lady Hungary var hennes mamma. Ingen vet heller anledningen till att älskarinnan lämnade honom och den nyfödda Naira, det kan ha berott på vad som helst. Vissa påstår att hon fick ett  modelljobb i Frankrike, medan andra menar att Antal var för dålig i sängen. Hur som helst kom de i alla fall till vår stad för ungefär 17 år sen och det enda de hade med sig var en plastkasse innehållande blöjor och ett antal paket pulvervälling.

Detta skrev jag nu, bara sådär. Jag skulle gärna göra en hel bok av detta men behöver planera den lite mer innan jag fortsätter. Ge mig gärna konstruktiv kritik!




C O M M E N T S .
Anonym

Jag tänkte att det skulle stå "Rakoskij" eller nåt som låter ryskt när jag läste namnet. :) Men det blir nog bra, man undrar vad det är för olycka som hände efter att hon begick självmord.




NAME:
Kom ihåg mig?

E-MAIL: (publiceras ej)

BLOG:

COMMENT:



Trackback