I väntan på våren

Idag har det inte hänt mycket, förutom att jag jobbade lite med projektarbetet. Utöver det har jag ätit vofflor och sett på TV. Imorgon har jag en lektion vid 10.00, sen på lunchen ska jag och Hamphus ut och rasta hans broders hund. Vi ska även äta lunch i hans lägenhet. Det ska bli trevligt.
Om någon timme ska jag iväg och träna och sen är dagen till ända. Gud vilken långsam men samtidigt snabbt gången dag. Det kan vara lite läskigt att tänka på hur fort en dag kan flyga förbi, utan att man tycker att man åstadkommit någonting. Men det är svårt att komma ur gamla och bekväma vanor och verkligen ta för sig någonting. Speciellt nu när det är så kallt, och inte lika mysigt at gå ut och ta en promenad. Tacka vet jag våren. När det varken är för kallt eller för varmt (för mig kan sommaren vara lika hemsk som vintern vädermässigt) och man kan gå runt och betrakta allt nytt liv som föds efter månader av död och kala träd.
Jag hoppas på en lång och kärleksfull vår - precis som förra året.



C O M M E N T S .



NAME:
Kom ihåg mig?

E-MAIL: (publiceras ej)

BLOG:

COMMENT:



Trackback