Pensionssparande och tvättider?

Jag har inte tänkt så mycket på min 18-årsdag och jag har inte upplevt någon direkt skillnad, det känns inte alls annorlunda om man jämför det med mitt liv som 17-åring. Men alldeles nyss gick det upp för mig att jag faktiskt är myndig. Att jag är vuxen. 
Tekniskt sett skulle jag, om jag hade pengar och ett jobb, kunna flyga ut ur mitt trygga föräldrahem och skaffa eget. Där skulle jag utan smärre svårigheter kunna leva mitt eget liv och göra allt det där som man gör som vuxen. Betala räkningar, skaffa sparkonto, skriva matlista, skaffa körkort och bil, pensionsspara, få parkeringsböter, skaffa dammsugare och passa tvättider.
Men jag upplever inte alls mig själv som vuxen. Jag kan ingenting om sparande, om bilar eller räkningar. Jag går fortfarande gymnasiet, jag är ett barn i mina ögon. Men om ett halvår tar jag studenten och då kanske alla de här sakerna är närmare än jag tror.




C O M M E N T S .
[sofia - TÄVLING PÅGÅR]
http://sofiawahlby.blogg.se/

Snygg blogg! :)

[sofia - TÄVLING PÅGÅR]
http://sofiawahlby.blogg.se/

Svar: Åh, tusen tack!

Vad har du hittat på idag då? :)




NAME:
Kom ihåg mig?

E-MAIL: (publiceras ej)

BLOG:

COMMENT:



Trackback