Bonsai

Idag var familjen på IKEA för att införskaffa bokhyllor till den nya lägenheten och då passade jag på att köpa mig lite saker. Jag stötte bl.a. ihop med en liten rislampa som jag tyvärr inte har på bild, men jag stötte även ihop med en bonsai (tänker inte längre säga bonsai-träd, då "bon" betyder kruka och "sai" träd - och vem vill låta som en amatör och säga: "krukträdträd"?). Detta vackra miniatyrträd var jag verkligen tvungen att köpa. Jag har bestämt mig för ett asiatiskt tema i rummet och varför inte inleda med en av de mest asiatiskt förknippade växterna som finns?
En bonsai är dock ett känsligt träd som behöver mycket vård och omtanke. Detta är en uppgift som jag gladeligen tar mig an, då jag älskar att ta hand om alla slags levande varelser.



C O M M E N T S .



NAME:
Kom ihåg mig?

E-MAIL: (publiceras ej)

BLOG:

COMMENT:



Trackback