Manga Café (漫画喫茶)

Eftersom jag planerar att åka till Japan någon gång under en förhållandevis snar framtid (och eftersom en vän visat intresse för att åka under påsken!), så håller jag på att göra lite research. Det är ju mycket som ska fixas inför en resa. Bland annat frågar jag mig vart vi ska bo någonstans. En sak jag i alla fall skulle tycka var kul vore att bo på ett Manga kissa, eller Manga Café som det kallas på svenska.
Ett manga kissa är vad det låter som, ett café som man kan sitta och avnjuta någon av den uppsjö av mangor som finns tillgängliga. Men men man kan även koppla upp sig på internet och surfa, spela tv-spel, lyssna på musik, se på film och samtidigt dricka en härlig kopp kaffe eller varm choklad samtidigt. På vissa manga kissa kan man även övernatta, vilket jag skulle gilla att göra.

(bildkälla)



C O M M E N T S .



NAME:
Kom ihåg mig?

E-MAIL: (publiceras ej)

BLOG:

COMMENT:



Trackback