Om mig och mina Japandrömmar

Som ni kanske redan har räknat ut (ni som inte känner mig sedan innan) är en av mina största drömmar att ta mig till Japan, på ett eller annat sätt. Jag är alldeles upp över öronen förälskad i kulturen, modet, arkitekturen och landskapet! Att bo där, eller åtminstone få besöka detta vackra land vore underbart.
Men då vill jag också lära mig språket, ordentligt. Jag tog en kurs i tvåan under gymnasiet, men lärde mig inte en uns så mycket som jag skulle vilja lära mig. Det bästa sättet att lära sig Japanska är självklart att flytta dit och plugga där, och det är absolut något som jag kan tänka mig. Jag vet bara inte när detta ska inträffa. Det bästa vore ju att dra iväg på en gång, men jag har inte pengarna och modet till detta riktigt ännu. Men det ska ske, en dag.
Det Japanska språket är heller inget som man lär dig på en dag, vilket jag fick smaka på när jag gick kursen i gymnasiet. Det är en väldans oordning på meningsuppbyggnaden, tre olika teckentyper och gud vet vad. Men jag tror absolut att det är värt det. I alla fall för min del, eftersom Japan är en så stor del av mitt liv. Karateträningar och manga och anime som tynger ner hyllplanen. Om inte det så är nog pojkvännens suckar då jag ännu en gång drar upp ämnet ett bevis på att jag inte kommer lugna mig förrän min dröm slagit in.




C O M M E N T S .

Bra Hanna! Man ska ha drömmar, och jag tror absolut att du kommer sitta i Japan en vacker dag!




NAME:
Kom ihåg mig?

E-MAIL: (publiceras ej)

BLOG:

COMMENT:



Trackback