Mina favoritsaker att göra, när jag inte har något att göra!

Bildkälla

Visst är det otroligt tråkigt när man inte vet vad man ska hitta på? Men jag har mina speciella saker som jag brukar hitta på när jag känner att musten börjar sugas ur mig.

1. Baka! Det är alltid roligt att sätta igång och leta recept, ta fram ingredienserna och försöka att inte få ett äggskal att hamna i skålen när man knäcker äggen. Sedan att få se ens små bakverk växa i ugnen, det slutar aldrig att fascinera mig.

2. Läsa en bok! Vad är inte roligt med att försvinna in i en annan värld, läsa om andras kärleksproblem, tvister, krig och få slippa tänka på sitt eget för en stund?

3. Städa! Kan vara en aning tråkigt MEN! Och detta är ett stort "men" - DET DÖDAR TID! Och resultatet sen, känslan av att man har gjort något riktigt bra. Den är underbar och den lever jag på ett bra tag.

4. Läsa bloggar! Inspirationen man får från bilder, texter, ord och till och till och med känslan av att man inte är ensam med att tycka, tänka och känna på ett visst vis. Det finns så mycket att hämta från dem. Och man kan ju läsa om vad man vill nu för tiden, vilken ögonskugga man ska välja i vår, tre saker man inte ska säga vid första mötet med en ny människa, vilken sexleksak som ger starkast orgasmer eller vilka låtar som är roligast att dansa till?

5. Måla naglarna! Ibland måste man ju få vara lite girly...

6. Se på SATC! Var ska jag börja? Egentligen talar denna punkten ganska mycket för sig själv. Serien är lång, varför inte se hur många avsnitt man orkar plöja igenom på en dag?



C O M M E N T S .



NAME:
Kom ihåg mig?

E-MAIL: (publiceras ej)

BLOG:

COMMENT:



Trackback