Roomies

Wohw, detta var ett tag sen! Hej. Mycket har hänt. Sjuksköterska blir i slutet av augusti. YES! Får se om det blir Uppsala eller Stockholm i början nästa månad. Vilket leder mig in på nästa ämne, lite smygande sådär. Boende. Min kära vän och även manvännen ska också plugga i Stockholm/Uppsala.
Panik slog oss då alla säger att i Stockholm, där finns inga lägenheter. Allt är taget. Års av kötid. Höga hyror. Men vi sökte, och det överallt. Vi insåg ganska snabbt att Blocket var platsen att leta på, så där hängde vi. Varje dag. Vi mejlade och mejlade, hoppades och hoppades. Vi fick svaren "Hyresgäst redan tillsatt", "Söker främst ensamboende" och "Vi får massa mejl varje dag".
Men så en dag fick jag ett samtal från manvän: "Jag tror vi har en lägenhet". Och nu dagen efter visningen sitter vi med en tingad lägenhet en bit utanför Stockholm och Uppsala. Perfekt. Vi pustar ut. Kontrakt ska skrivas om några veckor. Hoppas att allt går igenom. Att den blir vår. Vill dock inte slappna av allt för mycket eftersom allt kan hända, men om allt går som det ska flyttar vi in om mindre än en månad ♥



C O M M E N T S .

Åh vilken tur ni har!

Jag har bott i Stockholm i ett år och ska tillbaka nu till hösten igen, och boende är ett sådant problem. I allafall för mig. Är man ensam och med en CSN-inkomst så har man inte ens råd med en etta, så man får hyra rum hos okända människor vilket är lite läskigt.



Men vad roligt för er att ni fick tag i en! Måste kännas hur skönt som helst. :)

Sv, Åh det var så hemskt att se när jag började där förra året. Man såg en del tält utanför universietet med folk som inte hade hittat någonstans att bo.

Åh jag förstår vad du menar med trygg punkt. Jag skulle längta tillbaka till Stockholm om jag visste att jag hade något som var någorlunda mitt, även om det var i andra hand. Det är tur att min pojkvän bor i Stockholm så jag får bo hos han och hans föräldrar om jag inte hinner hitta något tills jag börjar.



Jag läser till en kandidatexamen i Historia. Men detta år får vi läsa vad vi vill, så att vi kommer upp i tillräckligt med poäng till en kandidat så nu ska jag läsa franska förberedande. Läste det på högstadiet, men inte på gymnasiet så jag måste läsa förberedande för att få läsa franska 1 på universitetet. Så träligt, men vad gör man.



Vad ska du läsa för något? :)

Natalie - Country music fan
http://nataliedahlberg.blogg.se/

Vilken läcker blogg du har! :)

Och du skriver intressant för övrigt!



ta hand om dig, kram.




NAME:
Kom ihåg mig?

E-MAIL: (publiceras ej)

BLOG:

COMMENT:



Trackback