Sorg och saknad bland körsbärsblommorna


Jag vill bara dela med mig av mina känslor till det som hänt i Japan nu det senaste. Att ett så vackert land helt plötsligt hamnar i förödelse är hjärtskärande. Med tanke på att mina tankar ofta befinner sig i detta fantastiska land är jag mycket berörd av denna händelse. En hel hamnstad, Minamisanriku, utraderad och 10 000 saknade, 1700 döda efter tsunamin hittills, detta är fruktansvärda siffror. Jag oroar mig och lider med folket som drabbats, för deras nära och kära, och deras hem. Jag oroar mig för en bloggare som bor där som jag följt länge som inte hört av sig. Detta är en sorgens tid och vi bör alla sända åtminstonde en tanke till alla där nere som nu har förlorat eller saknar någon som inte borde vara borta.



C O M M E N T S .

Åh, jag blir tårögd bara tänka på allt som hänt. Det är verkligen ett fantastiskt land med en helt speciell kultur. Att se alla bilder, att läsa nyheterna om dödsifforna som stiger, om kärnkraftverk som sprider radioaktivt avfall, att se en hel stad som är under vatten krossar verkligen mitt hjärta på ett obeskrivligt sätt. Jag önskar att jag kunde åka dit så fort allt är över och hjälpa dem bygga upp allt igen. :(




NAME:
Kom ihåg mig?

E-MAIL: (publiceras ej)

BLOG:

COMMENT:



Trackback