"Skulle jag leva i celibat? I så fall skulle skökorna gå och tigga mellan Dornien och Casterlyklippan."

Jag håller på att röra om lite här på bloggen så därför är ordningen därefter. Hoppas på att få ordning på det så snart som möjligt. Har dock inte riktig klarhet i vad jag vill göra för förändringar så vi får se vad som händer.

Men det var inte det jag skulle skriva om, utan boken jag läser just nu. Eftersom jag för ett par veckor sedan såg färdigt på andra säsongen av Game of Thrones och kände att jag inte ritkigt fått nog köpte jag boken. Den första boken i serien som TV-serien är baserad på. Jag har någonstans alltid haft en plats för fantasy i mitt hjärta, men har faktiskt aldrig riktigt tagit mig igenom någon bokserie. Detta beror delvis på att de som rekommenderas är på engelska och jag känner (även om jag inte anser mig dålig på engelska) att jag inte får ut allt ur meningarna jag läser som de ska förmedla.

På grund av detta blev jag mycket glad när jag fann att dessa böcker av George R.R. Martin fanns på svenska. Hittills tycker jag också att serien är mycket lik boken, men eftersom jag inte kommit så långt kan detta såklart komma att ändras. Men jag ser mycket fram emot att ha dessa böcker framför mig!




C O M M E N T S .



NAME:
Kom ihåg mig?

E-MAIL: (publiceras ej)

BLOG:

COMMENT:



Trackback