Framtida tatuering

<Haiku by Issa on CheckOutMyInk.comSen min vän Sara tatuerade sig har jag suktat mer och mer efter en egen tatuering. Jag som är mycket intresserad av Japan tänkte att jag kanske kunde skaffa mig något i den stilen. Då det finns en mycket fin haiku (en "haiku" är en Japansk diktform) så tänkte jag att det är ju sjävklart att det är den jag ska tatuera in!

Den lyder:

Japanese word for Issa - A world of grief and pain, Flowers bloom, Even then (ku no shaba ya sakura ga sakeba saita tote)
ku no shaba ya sakura ga sakeba saita tote

A world of grief and pain
Flowers bloom
Even then

Jag tycker att det är fint att ha två tader (som på bilden), men jag funderar på att ha den över ett av skulderbladen, bestående av tre rader. Hur som helst blir det just den dikten, eftersom jag tycker att det är så självklart, så smart tänkt, men ändå så enkelt på något sätt.


 

 

 

Bildkälla: CheckOutMyInk




C O M M E N T S .



NAME:
Kom ihåg mig?

E-MAIL: (publiceras ej)

BLOG:

COMMENT:



Trackback