Harder Better Faster Stronger

Jag och bästa vännen har gått in i en pakt (kallas det så?) om att vi ska kötta magträning så vi får riktigt snygga magar till sommaren. Förhoppningsvis ska magarna sedan utsmyckas med en navelpiercing när de är på topp, hehe. Jag är redan hyfsat nöjd med min mage tack vare mina gener och karaten, men jag vill satsa på ordentligt synliga muskler, jag kan nämligen tycka att deta är riktigt snyggt.
Jag vill också bli i bättre fysisk form i övrigt. Jag vill gå upp i vikt, få större muskler och en helt galen kondition. Det är helt enkelt bara att sätta igång, haha. Jag ska springa oftare, nu när våren praktiskt taget är här är det ju ett superläge att ge sig ut i spåret. Jag springer redan en gång i veckan (sen två helger tillbaka, haha). Jag vill självklart göra det oftare vilket jag har som mål.

Jag har skrivit ner mina mål och mitt tillvägagångsätt nedan, mest för att ni ska förstå, eftersom jag redan är smal, att jag inte tänker göra något som är ohälsosamt för min kropp! Jag kommer INTE svälta mig själv för att nå dit jag ska, det är ALDRIG en bra lösning. Jag kommer INTE använda mig utav någon snabbdiet och jag kommer INTE ta bort någon komponent från det jag äter (tex. kolhydrater, protein och fett) eftersom jag inte tror på dessa metoder.

JAG VILL GÅ UPP I VIKT
Detta ska jag göra genom att äta mycket mat, hälsosam mat som kroppen behöver. Samtidigt ska jag träna hårdare på karaten. Eftersom jag har en otroligt snabb ämnesomsättning, som jag borde vara stolt över, så kommer jag behöva äta mycket. Jag är ingen hälsonörd så jag kan inte mycket men manvän är det och han informerade mig om att jag kommer öka min muskelmassa snabbt om jag äter mycket, samtidigt som jag tränar.

JAG VILL FÅ BÄTTRE KONDITION
Detta ska jag göra genom att gå ut och jogga oftare. Det är ingenting jag gillat, men redan efter andra gången jag gjorde det kändes det roligare. Och nu när våren kommer hoppas jag på att det kommer kännas riktigt härligt att ge sig ut i spåret med musik i öronen. 




C O M M E N T S .



NAME:
Kom ihåg mig?

E-MAIL: (publiceras ej)

BLOG:

COMMENT:



Trackback