En vind blåser skräp längs korridoren en sista gång

Då och då saknar jag fortfarande tiden på gymnasiet. En tid för eget ansvar talar de om för en med auktoritet i rösten under sista bleka året i högstadiet. Bullshit säger jag. Gymnasiet var tiden då korridoren, som kärlekslöst städats av människor som önskar att de tagit en annan avfart i livet, var betryggande gångar. Gångar där man vandrade med sitt kaffe i pappmugg som inhandlats i cafeterian och en sockerkick i bakfickan utan som helst bekymmer som gnagde.
Gymnasiet har hittills varit den bästa tiden i mitt liv. "Välj en linje där ni vet att ni kommer ha kul", sa min SO-lärare till klassen i nian. Rådet följde jag och fan vad glad jag är för det.



C O M M E N T S .



NAME:
Kom ihåg mig?

E-MAIL: (publiceras ej)

BLOG:

COMMENT:



Trackback