Steget mot inre harmoni

Ända sedan jag slutade med karaten i samband med att jag flyttade från min kära födelseort Karlstad har det gått lite trögt med den kroppsliga sysselsättningen. Jag trivdes så väldigt bra i dojon och med personerna som tränade där så jag har liksom inte känt för att ta steget och börja träna karate där jag är nu. Den senaste tiden har jag dock varit mycket rastlös och verkligen varit i behov av att röra på mig. Detta har fått mig att kolla in lite andra träningsformer som faller mig i smaken och har slutligen bestämt mig för yoga! Har alltid tyckt att detta verkar mycket spännande och det känns som något som skulle passa mig som handen i handsken!

Mina mål med min träning är att öka min rörelseförmåga, orka mer, bli piggare och mer harmonisk i min egen kropp. Jag inte inte ute efter att förändra mig utseendemässigt, hur jag ser ut har ingen betydelse, utan jag vill känna mig mer i takt med mina rörelser och mig själv. Jag känner att yoga skulle vara ett bra redskap för detta!
 
Jag gillar också tanken på att man endast använder sin egen kropp, vilket gör att man kan utöva det lite var stans och när som helst man känner för det. Jag gillar tanken på att kunna göra det på balkongen mitt under den stekande sommarmorgonen lika mycket som att samlas med andra yoga-utövare och gruppträna.
 
Detta kommer bli en bra start på året där jag finner mig själv!
Weheartit.



C O M M E N T S .
Benita Fransén
http://benitas.se

Vill du ha lite extra motivation till träningen eller bara lite inspiration till din garderob, kika in i min blogg :)

Murder Lipstick | A Rock'n'roll dirtbag!
http://murderlipstick.blogg.se

Älskar yoga hade ett pass idag!

Svar: Vad kul! Hur länge har du hållit på?
Hanna Nilsson




NAME:
Kom ihåg mig?

E-MAIL: (publiceras ej)

BLOG:

COMMENT:



Trackback