Tvärstopp!

Jag tänkte verkligen såhär på bussen idag: "När jag kommer hem, då ska jag skriva i min blogg!", jag hade verkligen skrivlust. Så när jag kommer hem så sätter jag på datorn, loggar in på bloggsidan, klickar på "nytt inlägg", och sen, ja..., sen tog det stopp. TVÄRSTOPP. Det var liksom som om det susade runt en svärm av ord och menaingar i mitt huvud som bad om att få skrivas ner, men sen var det någon idiot som tog fram insektssprayen och så flydde alla plötsligt. Bara sådär.
Jag kanske borde köra på den där tekniken som Anita lärde oss på Textkommunikationen, skriva utan att tänka. Det brukar funka väldigt bra faktiskt. Helst ska man ju ha ett ämne eller kanske bara ett ord, så att det går lättare att komma igång. Men efter att ha skrivit det där första ordet så sprutar det sen ut ord och meningar, precis som när man sätter på en vattenkran i bott.

Jag tror jag ska börja med dagens citat eller något liknande, jag måste ju dela med mig av alla kloka och fantasifulla uttryck som mina kära vänner säger under skoldagarna ^_^

DAGENS CITAT
Hanna P: "När jag litar på min magkänsla, då går det åt helvete!"

Hannas finurliga uttryck får sätta punkt för dagens blogginlägg. Hejsvej. 



C O M M E N T S .



NAME:
Kom ihåg mig?

E-MAIL: (publiceras ej)

BLOG:

COMMENT:



Trackback