"Alkemisten" av Paulo Coelho

Böcker ligger mig varmt om hjärtat alltså. Att få försvinna in i en annan värld, eller leva ur en annan människas perspektiv för en stund är väldigt skönt. Just nu läser jag Alkemisten av Paulo Coelho (egentligen läser jag en del andra böcker samtidigt, men denna känner jag att jag klarar av att avsluta för tillfället).
Boken handlar om herdepojken Santiago från Spanien, som genom en dröm bestämer sig för att finna en av världens mest dyrbara skatter.
Det är en mycket lättsam bok vilket gör att man lätt glider igenom den, och att den ligger på enstaka 185 sidor gör ju inte läsningen tyngre. Jag skulle verkligen rekommendera denna bok, eftersom den är så pass lättsam och att den samtidigt aldrig får en att tappa intresset för att fortsätta läsa.




C O M M E N T S .



NAME:
Kom ihåg mig?

E-MAIL: (publiceras ej)

BLOG:

COMMENT:



Trackback