I've lost my tattoo-virginity

Jag har gjort något som jag länge sagt att jag skulle göra, men inte trodde att jag skulle våga genomföra. Igår gjorde jag en helomvändning och tatuerade mig! Jag tycker tatueringar är fantastiskt vackra, riktiga konstverk där mycket talang och fokus ligger i grund. 
Vad är det för symbol?
För alla er som inte är ett fan av Harry Potter-böckerna kan jag meddela att detta är symbolen för de så kallade Dödsrelikerna. Jag tänker inte försöka förklara djupare i vad det representerar, men det finns inget negativt eller hemskt budskap bakom!

Varför denna symbol?
För det första, och detta är ganska uppenbart, så är jag ett stort fan av Harry Potter-böckerna. Jag började läsa dem när jag var liten, och man kan säga att jag växt upp med Harry Potter. Böckerna har varit en tröst att komma hem till, en annan värld att få dyka ner i.
För det andra, så var jag inte ensam om denna tatuering. Min bästa vän som jag haft sen barnsben har samma kärlek till böckerna så vi bestämde att göra den som en vänskapstatuering. Båda ska plugga till hösten och det är inte 100% att vi hamnar i samma stad. Därför gjorde vi det nu så vi har något att titta på när vi saknar varandra. Haha. Bea gjorde den på armen.
Jag är supernöjd och sitter redan och planerar både min andra och tredje tatuering! Haha.



C O M M E N T S .
isabel

Det finns en sak jag har funderat över ett tag. Om man är ägare av alla dödsrelikerna är man herre över döden, för så är det väl? Så vad är meningen med att tattuera in denna symbol? Är herre över döden något bra att vara? Jag tycker verkligen att den är jättefin! Men jag bara undrar:)

Eftersom du inte lämnade någon bloggadress eller mail så svarar jag här, hoppas du hittar hit!



Det var en mycket intressant fråga du ställde mig. Jag fick sätta mig ner och ta mig en liten tankeställare och har inte fått fram ett säkert svar på frågan. Jag anser att döden är något naturligt och att det därför också borde ske på naturlig väg. Jag anser också att det borde inträffa för alla levande varelser förr eller senare. Dock, om man är herre över döden, borde man inte då tekniskt sett kunna bestämma när man själv vill dö?

Jag tror att de flesta (om inte alla) som nu skulle bli herre över döden tillslut skulle välja att dö så småningom. Eftersom att det just är en naturlig del av livet.



Hoppas detta svar var till belåtenhet och ha det bra framöver!

isabel

Åh tack för ditt fina svar! Har själv funderat på att göra denna tatuering, men länge fundarat på meningen med den:)




NAME:
Kom ihåg mig?

E-MAIL: (publiceras ej)

BLOG:

COMMENT:



Trackback