Time to go from poo, to no 'poo

Ända sedan jag flög ur boet har jag blivit mer och mer medveten om vad jag gör med mina pengar, när det gäller att köpa mat och andra produkter i hemmet. Vi köper så ofta vi kan ekologiska och kravmärkta, trots vår snäva studentekenomi. Skulle även gärna köpa mer fairtrade, men har inte kommit så långt i vår väg dit vi vill komma.

När det kommer till skönhetsprodukter vill man nästan inte veta allt som är i, vad det gör mot oss och framförallt, vad det gör mot miljön. Därför har jag bestämt mig för att go for no 'poo. För er som inte hört talas om detta tidigare är det en rengöringsmetod för hår (och även hud) där man inte använder sig av schampoo. Läs om varför detta är bra här.

No 'poo är inte bara bra för håret utan även för miljön! Gå in på denna underbara hemsida för mer information!



C O M M E N T S .

Men vad ska man tvätta håret med då? :(




NAME:
Kom ihåg mig?

E-MAIL: (publiceras ej)

BLOG:

COMMENT:



Trackback