I want to be green

Åh, jag har en sån otroligt stark känsla för att göra gott för jorden just nu. Egentligen vill jag helt ge upp köttätandet, endast köpa ekologiska, kravmärkta och rättvisemärkta produkter, sluta sminka mig, raka mig och färga håret. Jag vill äta gott, och med det menar jag gott för hälsan, naturen och hela planeten. Om jag nu skulle äta kött, skulle det vara vilt skjutet när möjligheten finns och köpa kött av den lokala, ekologiska bonden runt hörnet.

Jag vill egentligen endast köpa lokalproducerade kläder av ekologisk bomull, men intresset för vackra kläder och att förverkliga mig själv och visa vem jag är genom utseendet gör att det tar emot. Jag vill inte gå runt i någon plain vit tröja, för det symboliserar inte vem jag är. 

Jag vill jobba ideellt, helst på ett katthem, skänka kläder till behövande, jobba i soppkök och återvinna och återanvända mormors gamla koftor. Jag vill handla och äta efter säsong och odla mina egna grönsaker och örter. Jag vill sluta använda schampoo och bli en skogsmulle. Jag vill cykla till jobbet och endast ta tåget på resor. Jag vill promenera och springa för att få motion och endast använda kroppen och naturen som redskap när jag tränar.

Jag vill mycket. Dags att sätta något utav det till verket.
Weheartit



C O M M E N T S .

Åh jag tänker själv i exakt de banorna!




NAME:
Kom ihåg mig?

E-MAIL: (publiceras ej)

BLOG:

COMMENT:



Trackback