Hop hop hop in my bed

I samband med varje flytt (efter att ångesten över att räkna ner dagarna till sin hemlöshet har lagt sig, och man funnit en ny lägenhet) blir jag väldigt inredningssugen. Jag gillar det tomma pappret som en omöblerad lägenhet innebär, en fräsch start. Att få göra något kallt och tråkigt till en frizon, din frizon, som talar om vem du är för alla som klampar in. Hemmet ska vara din trygga punkt, ditt lilla kaninhål där man ge sig hän och vara helt och hållet sig själv. Inga krav och blickar.
 
Denna svängom har jag blivit mycket sugen på att ha en gammal järnsäng ståendes i sovrummet. Detta gärna ihop med fluffiga sängkläder som ger en härlig kontrast till det hårda järnet. Som tur är så har jag redan halva inne på en sådan säng eftersom min mamma har en från när hon var ung och precis hade flugit ut ur boet. Denna ska vi få och försöka frakta hit. Glad!



C O M M E N T S .



NAME:
Kom ihåg mig?

E-MAIL: (publiceras ej)

BLOG:

COMMENT:



Trackback