En torsdagslista som blev till en fredagslista

Hittade den här listan hos Hanna Ek och kunde inte låta bli. Kände att den hade lite mer innehåll än andra listor. Det gillar vi!

Vilken onaturlig kraft skulle du välja att ha om du fick chansen? Bra dagar önskar jag innerligt att jag kunde flyga. Tänk vilka resor man skulle vara med om. Jag skulle flyga jorden runt och uppleva allt det där som jag ville göra. Dåliga dagar önskar jag att jag kunde bli osynlig närhelst jag ville. Slippa blickar när man inte vill ha dem, eller prata med folk när man inte känner för det.

Om du fick femhundra tusen som skulle slösas på en dag. Vad skulle du slösa dom på? Här slåss jag med den mycket kommersiella delen av mig själv och den delen som vill göra något för de som verkligen behöver det. Men jag skulle i alla fall springa i mina favoritbutiker, köpa det som jag vill ha men aldrig har råd med, köpa en gigantisk fika och köpa en Big Mac och Co till alla hemlösa som jag stöter på efter vägen. Jag skulle köpa en resa till London och en till Berlin och köpa massor med presenter till alla mina nära och kära.


Om du fick leva på vilket årtionde du ville, vilket skulle det vara? Det skulle nog vara 70-talet. Revolutionsgrejen gillar jag, och det verkar ha varit en tid av frigörelse. Sen var det ju tågluffningens tid också, och vem har inte den drömmen?

Hur ser din drömbostad ut? Böcker, böcker, böcker, från golv till tak. Och självklart några inspirerande inredningstidningar. I vardagsrummet finner man en gammal, röd fåtölj med slitningsmärken på sittytan.

Vad var du mest rädd för som liten? Hundar. Haha, tyckte de var riktigt obehagliga, men nu vill jag själv ha hund någon gång. Måste vara Svenssonådran som gnager.

Finns det någon filmkaraktär du alltid känt igen dig själv i? I så fall, vem och varför? Denna frågan tycker jag är jättesvår. Möjligtvis Amelie i Amelie från Montmartre, hennes blyghet hindrar henne att prata med den killen som hon tycker om, vilket defenitivt är jag, eller var jag. Nu för tiden är jag inte riktigt så blyg, men har varit blygare än Blyger i Snövit och de sju dvärgarna.

 Du har fått chansen att pussla ihop din egna fantasisläkt, vilka ingår i den? Kan inte säga något annat än min egen, för hur knäpp den än är så vill jag inte ha någon annan. Fast det skulle vara najs om Johnny Depp var en av mina morbröder eller något. Höhö.

Vilka tre saker skulle du vilja uppleva innan det är för sent? Jag skulle vilja dricka öl på en liten mörk pub mitt i Londonnatten, backpacka i Japan och slutligen en graviditet. Inte nu dock, men är mycket intresserad av sexualitet och hur ett barn blir till.

Vilka fyra låtar får dig att verkligen känna, och varför?
Veronica Maggio - Snälla bli min
, därför att hon lyckas med att få mig att känna smärtan av att förlora någon man älskar. Är både en underbar och fruktansvärd sång.
Håkan Hellström - Aprilhimlen, många minnen är kopplade till den här låten. Gymnasietiden, tiden då livet kändes oändligt långt, tiden då alla dörrar var öppna.
The Kooks - Naive, det är rösten och musiken som fångar mig här. Bara musiken helt enkelt och hur den slår mot mina trummhinnor. Underbart det där hur ljudvågor kan få en att känna så mycket.
Yiruma - River flows in you, för jag älskar ju bara pianospel, det är musik som man bara kan ligga och lyssna till och inte göra något annat.

Hur tror du att din sommar kommer bli? Jag hoppas att min sommar kommer bli mycket innehållsrik och fylld med jobb och sena kvällar på uteserveringarna med öl, god mat och gott umgänge.

Vem berättar du dina hemligheter för?
Om jag vill behålla dem som hemligheter berättar jag dem inte för någon, men om jag behöver lätta mitt hjärta berättar jag dem för min sambo och närmsta vänner.

Bilder från weheartit.




C O M M E N T S .



NAME:
Kom ihåg mig?

E-MAIL: (publiceras ej)

BLOG:

COMMENT:



Trackback