Dröm

Jag kom precis på vad jag drömde i natt, det var ganska skumt.
Jag var i min sommarstuga, det var sommar, varmt och härligt. Av någon anledning ska jag därifrån för det kommer en buss och ställer sig precis utanför huset på gräsmattan. Det är en gul buss (skräll) och den är dretstor. När jag går in i bussen är det ungefär fem platser på varje sida om gången i mitten, istället för det vanliga antalet som är två. En bit bak sitter Hamphus med några främmande personer - trodde jag. Jag sätter mig framför och börjar prata med dem, och det visar sig att de hör till skypegänget, jag har bara inte träffat eller pratat med dem. En av dem är en tjej och hon är fruktansvärt uppspelt över vårat möte, trots det fatum att vi aldrig har pratat med varandra. Hon svettas jättemycket och efter ett tag sprutar det ut svett från kinderna, som ur en vattenkran. Några tjejer som sitter ett par rader bakom kollar med otroliga bitchblickar mot tjejen - och det med all rätt, det är verkligen en makalös syn. När det slutat spruta svett  erbjuder jag henne lite papper, men hon tackar nej och beter sig som om det vore helt normalt att det sprutar en halvliter svett ur ansiktet ibland.

Efter att tag hör jag en välbekant röst och reser mig upp och tittar bakåt i bussen. Det visar sig vara alla bekanta människor från skypegänget som sitter en bit bort - Robin, Sebbe, Alex, Isak och Bea sitter alla som en stor kärleksfull grupp och pratar och skrattar. Jag börjar sen berätta för Hamphus om gänget, men innan jag hinner prata klart så vaknar jag.




C O M M E N T S .



NAME:
Kom ihåg mig?

E-MAIL: (publiceras ej)

BLOG:

COMMENT:



Trackback