Rapid eye movement

Under det senaste halvåret har jag kommit in i en period då jag drömmer mycket. Jag vet inte riktigt vad anledningen kan vara, möjligtvis kan det vara så att jag har varit mycket stressad på grund av allt arbete i skolan. Jag går nu andra året på gymnasiet och om man jämför detta året mot ettan så var året innan detta en ren dans på rosor.
Nåväl, tillbaka till drömtemat. Endel av det jag drömmer är ren underhållning och väcker inga speciellt starka känslor, men ibland drömmer jag drömmar som helt påverkar dagen som komma skall. Som idag. Jag drömde en dröm som väckte så starka känslor inom mig. Hopplöshet. Ensamhet. Känslan av att vara utelämnad och bortglömd. När jag vaknade mådde jag inte alls bra och känslan fortsatte att hålla i sig ända fram till lunchen då den lungnade ner sig en aning på grund av den goda maten.
I början av året drömde jag även en dröm som på ett sätt gick i uppfyllelse redan nästa dag. Drömmen gav mig liknande känslor, fast de denna gång var mer åt hållet av besvikelse, förnedring och ett slag i bröstet. Som sagt så fick jag uppleva dessa känslor redan kvällen därpå.
Jag borde nog sätta upp mina drömfångare, de fungerade faktiskt jättebra när jag använde dem.



C O M M E N T S .



NAME:
Kom ihåg mig?

E-MAIL: (publiceras ej)

BLOG:

COMMENT:



Trackback