Jag älskar att drömma

Hamphus, jag vill flytta ihop med dig nu! ♥

Du anar inte vad jag längtar till den dagen, då vi står framför dörren. Dörren som leder in i vår, alldeles alldeles egna lägenhet. Båda står där och fumlar med nycklarna och vi knuffas. Det är klart att båda vill vara den första som låser upp dörren? Tillslut vinner du, det gör du alltid.
Du låser upp, och där står vi i dörröppningen med varsin flyttkartong i handen, och plötsligt tvekar vi inför att ta steget in i det nya livet. Som sambos.
Sambo. Det vill jag vara.
Jag kliver in först. Du ber mig lite besvärat att ta av mig skorna, eftersom du inte vill ha skitigt på golvet med en gång. Jag lyssnar inte på det örat, det enda mina sinnen är fokuserade på är lägenheten. Den är liten, men lagom som första boendet. Väggar, golv och tak är kala eftersom möblerna inte kommit än. Första natten tvingas vi sova på en liten skumgummimadrass, men det gör absolut ingenting, för nu sover vi för första gången tillsammans som sambos. I vår alldeles egna lägenhet. Vår lägenhet.




C O M M E N T S .

Jag älskar dig trots bilden.




NAME:
Kom ihåg mig?

E-MAIL: (publiceras ej)

BLOG:

COMMENT:



Trackback