Hur man uppfattar sig själv

Vikt är något som nästan alla människor bryr sig om i dagens samhälle. Oftast gnälls det över att man väger för mycket, men det finns faktiskt vissa personer som vill gå upp i vikt. Jag har alltid varit en av dessa. Jag har i hela mitt liv varit ganska liten - smal benstomme, små bröst, litet huvud, liten mun, ja ni fattar vinken. Detta var en tid väldigt jobbigt för mig och jag har sett mig själv i spegel och tänkt "Usch, vad smal jag är, jag måste äta mer". Mitt självförtroende var verkligen inte på topp. Jag ville ha kurvor, en rejäl hylla, fin midja och sen en riktigt härlig rumpa. Jag trodde aldrig att jag skulle få en kille på grund av att, ja, jag var ju inget att ta på!

Mina kompisar försökte få mig att förstå att jag var riktigt lyckligt lottad, jag var ju naturligt smal och behövde inte ens kämpa för det. Men jag lyssnade inte på dem. Jag ville ju se ut som dem, se ut som en kvinna.

Vändningen i mitt liv kom då jag träffade min pojkvän. Han älskade smala tjejer och tyckte att jag var fantastisk. Jag förstod inte riktigt varför, men klängde fast vid stunden eftersom det fick mig att må så bra. Allt eftersom tiden gick fick han mig att förstå att jag faktiskt är vacker, precis som jag är. Med mina långa ben, min smala midja och med min lilla rumpa kan jag få någon att sväva på moln.

Nu tycker jag om min kropp och utnyttjar gåvan jag fått - en naturligt slank kropp.



C O M M E N T S .

Du skriver så bra Hanna!

Om du kan. svävar bort




NAME:
Kom ihåg mig?

E-MAIL: (publiceras ej)

BLOG:

COMMENT:



Trackback