Öppna upp

Har inte skrivit något på aslänge. Det känns riktigt tomt och tråkigt. Jag saknar inspirationen, dagarna när man går runt i en annan värd, den värd som man suttit och skrivit om natten innan. De tillfällena när man inte hör vad någon annan säger för att man är fullt upptagen med de saker som karaktärerna säger till varandra.
Det tar till och med tid för mig att skriva detta! Förut sprutade texten ut, ord blev till meningar på några få sekunder. Det är väl det som händer när motivationen och inspirationen försvinner. Att få tillbaka den är inte lätt. Det man, jag, får göra är att helt enkelt vänta. Vänta tills den kommer tillbaka till mig. För jag saknar den.

Jag kan fundera på var inspirationen tar vägen när den är hos mig. Det kanske sitter någon annan person, på en helt annan breddgrad, och spyr ut sidor och åter sidor med text. Han eller hon nyss kom ut med en bok som kommer bli större än Harry Potter, större än Sagan om ringen. Kanske till och med större än Stephen King?
Jag hoppas i alla fall att så är fallet. Tanken på att inspiration bara förvinner och blir till ingenting är ledsamt. Vi får helt enkelt vänta och se om den där fantastiska romanen kommer ut. Och när personen har tjänat sina miljoner kommer kanske, bara kanske, inspirationen tillbaka till mig. Hoppas.



C O M M E N T S .

Ville tipsa om att det är en bloggdesign utlottning på bloggen just nu - helt gratis :) Kolla gärna in om du är intresserad av den!

gillar din blogg:)




NAME:
Kom ihåg mig?

E-MAIL: (publiceras ej)

BLOG:

COMMENT:



Trackback