List

 

När jag vaknar på morgonen brukar jag gå från sägen till soffan. Förhoppningsvis lyckades jag få frukosten med mig på vägen.
Värsta stadiet i livet är när man inte har tid att läsa. Man ska alltid försöka hitta tid till det.
Den bästa känslan är den positiva överraskningen som bara ploppar upp. När man minst anar det.
Jag är rädd för konflikter med människor jag inte känner så bra, att bli missförstådd och att inte vara omtyckt.
Jag tycker det är fascinerande när humlor flyger. Så otympliga och fysiskt omöjliga, ändå så lyckas de på något sätt skutta upp i luften när de landat på någon blomma. Visserligen med lite bakfylle-stil, men ändock, de lyfter.
Jag skulle vilja hitta en flygbiljett till Tokyo tur och retur under min kudde när jag vaknar i morgon.
Jag ogillar överfulla papperskorgar och folk som folk som saknar respekt.
Jag tycker om att skeda.
Jag lyssnar på min dator som surrar behagligt.
Jag tittar på mycket tv ny förtiden. Jag vet inte om jag gillar denna utveckling eller inte.
Bästa dagen i veckan är den dagen som flyter på mjukt och stilla, med några små glädjeämnen guppandes som små barkbåtar på ytan.
Folk brukar säga så mycket saker. Ibland önskar jag bara att de kunde prova på att vara tysta.
Jag blir arg när jag bränner vid det sista popcorn-paketet som fanns kvar i kartongen.
Jag grät senast när jag var ledsen.
I sommar kommer jag smälta bort.

 




C O M M E N T S .

Hej! När det gäller att vara barnmorska och tatuerad så har jag aldrig stött på några problem, varken från arbetsgivare eller patienter. Jag har mest tatueringar på ryggen och de syns ju inte, men är även tatuerad på handlederna. Om jag har fått några reaktioner så är det positiva. Lycka till med barnmorskeriet! :)




NAME:
Kom ihåg mig?

E-MAIL: (publiceras ej)

BLOG:

COMMENT:



Trackback