Rastlöshet

Idag blev jag klar med det sista skolarbetet för den här terminen. Det känns konstigt att komma hem och inte ha något som man måste göra. Det har alltid vartit något litet som legat och gnagt i bakhuvudet, ett olöst mattetal, böcker som ska läsas och reflekteras över, prov som ska pluggas till. Men nu, nu sitter jag här, och jag har ingenting att göra. Hallå! Ge mig en läxa eller något. Jag är rastlös.
Det kanske är tid för mig att börja skriva igen. På allvar. Förra sommaren började jag och min kompis skriva på en varsinn bok, som vi sedan skulle försöka skicka in till något bokförlag. Allt gick superbra, tills sista veckan i juli kom, tillsammans med en fruktansvärd värmebölja. All min skrivarlust och kreativitet försvann i ett knäpp. Det var olidligt att över huvud taget ha datorn på. Tack vare den veckan blev min bok förlorad, ofärdig, bortglömd. Jag undrar om vi någonsin kommer få reda på vad som hände med karaktärerna Merkerus, Serkan och Hami.
I år är jag dock förberedd! Jag har lånat en usbfläkt som är ungefär 20 cm hög. Försök stoppa mig nu värmebölja! 

Här är första och andra smakprovet från Att lätta från marken. Det var den tänkta prologen till boken.




Och här är fyra av karaktärerna som skulle dyka upp endel i boken.




C O M M E N T S .



NAME:
Kom ihåg mig?

E-MAIL: (publiceras ej)

BLOG:

COMMENT:



Trackback